Alla inlägg den 23 juli 2020

Av tanja engberg - 23 juli 2020 23:43

Har jag blivit serverad lögner av en viss person .
Förut hade jag inte möjligheten att göra valet om jag vill leva så
För att jag inte visste hur man gjorde och för att jag fick höra att jag var sjukligt svartsjuk och inbillade mig saker och paranoid .

Idag vet jag bättre och jag kan göra valet .

Och gör det också .

Jag har ingen lust att leva resten av livet med att inte veta om personen ifråga ljuger eller inte och oftast har det ju visat sig ett tag efter i nästan alla fall att jag precis blivit serverad en lögn .

Nu är jag inte intresserad att ha nåt med denna man att göra
Men han har gett sig den på att fortsätta sitt skådespel för att fortsätta fylla på energi .
Jag har hoppat av , särskilt efter förra veckan men det var längre tillbaks än så givetvis .

Jag bryr mig ärligt talat inte om han så är med hela Enköpings invånare
Varsågod
Men lämna mig ifred tack hädanefter

Jag tänker inte ägna resten av mitt liv åt att undra och fundera på vad som är sant eller ej

Natti

Av tanja engberg - 23 juli 2020 19:17

Precis landat hemma men ska snart gå över till min granne för en filmkväll :)
Han är som en nallebjörn och hur trevlig som helst men bara på vänskapsnivå :)
Jag tycker att jag har det väldans bra här nu , många vill umgås och prata en stund :)
Jag trivs :)
Finns inte många bekymmer inte
Exet skickade nyss från Eckeröbåten som han åker med Ludwig och nån till
Han påstår att de åker själva
Jag sa att det spelar ingen roll
De gör som de vill , har inte jag med att göra
Jag har det bra med mitt eget liv :)


En annan sak - det är sjukt jobbigt på arbetet just nu .
Det sprids massa osanna saker till vikarierna hela tiden o när jag kommer till jobbet får jag dementera alltihopa ..
Jag längtar till hösten helt klart :)

Av tanja engberg - 23 juli 2020 10:24

Egentligen .. när man läser olika inlägg om det , det gör jag dagligen för att påminnas ..
Och ändå så lyckas han alltid komma åt lite grann på nåt sätt

Det är fascinerande hur de kan vara så duktiga på det .
Och både jag och hans senaste ex matar han mer energi dagligen för att han ska överleva

Men jag har börjat stoppa .
Ger han inte så mycket info
Säger nej lugnt till de förslag han kommer med
Jag har tackat nej helt lugnt till Eckerölinjen och att komma o äta pizza med hans föräldrar

Jag vill ingenting med han , inte på något sätt
Så var inte oroliga
Men jag har läst till mig att det är ingen idé att ge dom noll kontakt eller en strid om saken .. det ger dom det de vill ha.
Ny energi
Låtsas jag spela med o ger han så lite info som möjligt ..kommer han tröttna .
Hotar jag med orosanmälan .. ja, han är inte ett dugg orolig .. utan det ger han bara energi .

Eller när han hotar att berätta för min familj om saker som inte hänt
Jag är inte ett dugg rädd för såna hot
För det finns inget att berätta .

Idag ska jag ha en toppendag :)

Jag känner mig friare än någonsin .
Det kommer bli en toppenvecka på Öland , det är jag helt säker på :)

Av tanja engberg - 23 juli 2020 00:09

Fick en förfrågan om att komma ut o hänga lite och gamla svärföräldrarna skulle vara där och så skulle de lacka bilen .. men så skulle inte gamla svärmor komma .
Jag svarade :
Så du menar att jag ska åka ända ut dit för att sitta själv medans ni lackar bilen ?
Jo men L är ju här .
Du får ursäkta .. men L och jag har umgåtts dygnet runt i tre veckor hittills av detta sommarlov o snart ska vi göra det tre veckor i rad ..
Tror du på allvar att jag har lust att på min barnfria vecka och ta hand om våran son medans du gör det du gjorde hela förra veckan ???
Nu behöver ni inte vara oroliga .. jag hade inte åkt ut i vilket fall som helst för just den anledningen att det inte finns någonting på något sätt ..
Att han tror det och vill jobba i det där .. jag väljer det enkla sättet att inte göra så stor grej av det , att inte bli arg alltså men ändå vara rak och ärlig o säga precis det jag tycker .
Såklart jag förstår att han vill tro att han har två tjejer varannan vecka stuket .. kommer inte ske kan jag säga .
Inte med mig inblandad iallafall .
Jag bryr mig inte ett skit .. nästan .
Drama får han inte av mig iallafall .
Nu natti här

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards