Alla inlägg den 10 juli 2020

Av tanja engberg - 10 juli 2020 23:34

På att behaga andra
Göra som andra vill
Precis hela tiden
Aldrig tänka på mig själv
Till slut får man nog
Det har jag fått nu
Och två personer har jag sagt det till
Att de måste backa o lägga av

Det är två personer som inte vill förändra sina liv
Men få lite spänning o lite lekfullt i det de har redan

Nej tack säger jag

Av tanja engberg - 10 juli 2020 19:29

Har varit en konstig dag och jag mår hur mysko som helst
Inget är roligt , jag gillar varken mig själv eller mitt liv just nu
När man känner sig så finns bara en sak att göra ..
Att gräva ner sig totalt , tycka synd om sig själv en stund , inte svara på meddelanden ..
och vips så har den där känslan försvunnit .
Det var längesen jag hade den känslan ..
Knappt så jag kommer ihåg det när det var .
Men jag känner igen den så väl .. kanske bara handlar om att stoppa o ladda om batterierna .

Innerst inne vet jag vad det är , men tänker inte skriva ut det här .

Känslan att vara jagad , att man är ute efter min kropp och inte det som är jag .
Det stressar mig

Så nu när jag kommit hem från jobbet ska jag bara låta katterna vara ute en stund
Sen blir det soffläge o en bra film att gråta till och en godispåse
Sen läggdags
Och sen är det ny dag o nya bekymmer

Av tanja engberg - 10 juli 2020 08:39

Hade jag en svacka o tänkte att jag måste ta tag i mitt liv igen ...
Massor som skickar pussmileys o vill veta vad jag gör men ingen av dom vill ägna en dag/ kväll med mig
Förut nöjde jag mig med det där
Men inte idag
Idag vill jag ha äkta vara , alltså äkta känslor .
Nöjer mig inte med mindre på något sätt .

Jag måste avsluta alla grejer helt enkelt o börja om på noll
Inte släppa in de tvivelaktiga i mitt liv något mera

Nu är det helgjobb som gäller
Fick massor gjort igår tills en av eller två förresten pussmileyserna hörde av sig :)

Nu komma igång o sen iväg till jobbet .. där lämnar jag nog mobilen i bilen tror jag :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards