Alla inlägg under maj 2020

Av tanja engberg - 31 maj 2020 23:08

Och om nån timme börjar ny dag och ny vecka :)
Jag har lärt mig massor denna vecka :)
Om mig själv
Om en del runt omkring mig
Om saker och ting
Och hur man ska tänka
Om varför vissa om och om igen gör samma grej
Och så mycket mera
Men jag tänker inte gå in så mycket närmare på det
För nu är jag riktigt jäkla trött
Men har gjort en dundervecka på jobbet
Sjukt bra jobbat
Hoppas på lika bra nästa vecka :)
Och jag älskar mina kollegor :)
Och imorgon ska jag få hem min son äntligen
Och imorgon ska jag till L och kvinnojouren direkt efter jobbet
Hon kommer ha sjukt roligt åt min redogörelse för de två senaste veckorna :)
Och bakläxa lär jag få:)
Och sen träffa en kollega på gymet efter det och sen handla maten osv osv

Natti på er finisar

Av tanja engberg - 31 maj 2020 10:23

För ett tag sen så flög jag i taket av ilska faktiskt ..
Av frustration
Skulle lätt kunna börja dra o slita i håret
Men har nu sansat till mig
Förtvivlan över att pappan kommer förstöra sonen med sin jävla egotrippande uppenbarelse och bara se sig sig sig
Jag skrev till slut att hans kärleksbekymmer med sin sambo får komma i andra hand
Och att det är lika bra att han låter henne komma hem igen så det blir lite ordning där hemma o koll på läget .
För det är det inte nu .
Men sen sansade jag till mig o rättar in mig på min KBT igen ..:)

Av tanja engberg - 31 maj 2020 07:28

Sov riktigt bra
Precis innan jag somnade så blev jag o min son lovade att hänga med i en väns Mustang , har jag sagt att jag älskar bilar o särskilt bilar som sticker ut ?:)

Nu kör vi sista jobbdagen då.
Har varit intensiva dagar men det älskar jag .. så det gör inget .
Gillar att få saker gjorda .

Men vi kör ett kapitel med :
Det här med emojis

Igår skrev ju två helt olika individer till mig
Den som skrev på morgonen använde sig med den taktiken när han inte fick det svar han trodde han skulle få
Då bryter en del gärna av med just emojiers


Den på kvällen valde just samma teknik för att kanske visa att han har makten lite fastän han inte hade det , det var ju jag som har blivit så stark att jag sa ifrån på ett moget sätt

Kan också vara för att denna person inte är van att få ett nej
Eller bara besvikelse
Eller inte har förmågan att uttrycka sig i skrift

Förut förstod jag inte dessa tecken
Jag såg just detta beteende som en rejäl avspisning eller mera typ jag bryr mig inte från personen som skrev
Eller varför tror du att jag vill skriva med dig ?
Eller lägg av att skriva
Eller ja massor med saker
Idag förstår jag dessa tecken bra mycket bättre .
Så är det med det .
Men visst är de lite halvkluriga ibland :)

Av tanja engberg - 31 maj 2020 00:13

Till min 50årsdag , ett halvår kvar ..
Ska jag ha lyckats nått flera mål
Bla vikt o hälsa o motion
Och även allt det jag går igenom på kvinnojouren ska typ vara klart
Jag tycker att det var ett bra val av datum o ett halvår ska jag väl fixa det på :)

Av tanja engberg - 30 maj 2020 23:36

Bilden säger var det nog ikväll när meddelandet kom .. gissar jag på ..

Av tanja engberg - 30 maj 2020 23:00

Den gamla Tanja alls på något sätt idag så det är tur att den nya Tanja har bestämt sig för att stanna för all evighet o bara bli starkare o starkare .

Just för en liten stund sen stod jag upp för mig själv som jag aldrig någonsin gjort förut

Jag insåg att jag tidigare i livet inte varit snäll mot mig själv
Och inte värderat mig högre än så.. att jag bara var värd det där .. hemska livet o nöja sig med brödsmulor .
Jag har betett mig lite som en slampa , åkt för att hälsa på när man innerst inne vet att den/ de personerna bara är ute efter sex o få bekräftelse o höja sitt ego ytterligare

Men jag åkte och åkte o svarade alltid ja , blev utnyttjad , jag lät dom göra det med min kropp o själ ..
Tills jag en dag var alldeles trasig i hela min själ
Jag kunde inte tänka klart
Jag blev återigen slagen - den absolut sista gången i mitt liv kan jag lova

Det var vändningen för mig , den sista gången jag blev slagen

Men jag hade sjunkit så djupt i självförnedring och att allt var mitt fel så det var svårt att ta sig tillbaks

Jag tog mig tillbaks men det tog ett par år

Priset jag får betala är att jag helst inte vill ha med män att göra idag
Jag vill inte ha dåligt sex
Jag vill inte komma o hälsa på och så handlar allt om enbart sex

Aldrig någonsin mer tänker jag låta en man få använda min kropp och utnyttja den på det sättet
Och dessutom jäkligt dåligt sex
Aldrig aldrig mer ..

Förmodligen finns inte den där mannen som kan ge mig det jag vill ha i ett liv , åtminstone inte för mig

Det är ok, det gör inget
Men den där frågan jag fick nu ikväll fick mina tankar att skriva ner detta

Det var viktigt att få ner det i skrift

Och jag sa nej idag och kommer göra det alla andra gånger som jag vet kommer komma
För så fungerar män ..

Men tidigare gånger så har jag blivit arg
Idag var jag bara likgiltig
Och förklarade kort hur mitt liv är idag
Den gamla Tanja finns inte
Hon som egentligen inte levde
Idag lever Tanja , i allra högsta grad.

Men håller sig ifrån allt dåligt å.

Det som inte ger mig nåt .

Utan de bara tar det de vill ha.

Men jag tänker inte reagera med ilska längre
Bara likgiltighet o tomhet .

Jag är glad , inte det minsta ledsen .
Jag väljer livet jag har nu till 110% :)

Av tanja engberg - 30 maj 2020 20:39

Glömde en sak angående hur män fungerar :)

När man visar ointresse eller man tappat intresset ..
då helt plötsligt är man otroligt intressant
Det rings om och om igen
Och messas
Och ja .. de gör allt för att erövra tillbaks det de hade
Och lyckas de .. slappnar de av .. och slutar höra av sig igen :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Maj 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards