Alla inlägg den 30 maj 2020

Av tanja engberg - 30 maj 2020 23:36

Bilden säger var det nog ikväll när meddelandet kom .. gissar jag på ..

Av tanja engberg - 30 maj 2020 23:00

Den gamla Tanja alls på något sätt idag så det är tur att den nya Tanja har bestämt sig för att stanna för all evighet o bara bli starkare o starkare .

Just för en liten stund sen stod jag upp för mig själv som jag aldrig någonsin gjort förut

Jag insåg att jag tidigare i livet inte varit snäll mot mig själv
Och inte värderat mig högre än så.. att jag bara var värd det där .. hemska livet o nöja sig med brödsmulor .
Jag har betett mig lite som en slampa , åkt för att hälsa på när man innerst inne vet att den/ de personerna bara är ute efter sex o få bekräftelse o höja sitt ego ytterligare

Men jag åkte och åkte o svarade alltid ja , blev utnyttjad , jag lät dom göra det med min kropp o själ ..
Tills jag en dag var alldeles trasig i hela min själ
Jag kunde inte tänka klart
Jag blev återigen slagen - den absolut sista gången i mitt liv kan jag lova

Det var vändningen för mig , den sista gången jag blev slagen

Men jag hade sjunkit så djupt i självförnedring och att allt var mitt fel så det var svårt att ta sig tillbaks

Jag tog mig tillbaks men det tog ett par år

Priset jag får betala är att jag helst inte vill ha med män att göra idag
Jag vill inte ha dåligt sex
Jag vill inte komma o hälsa på och så handlar allt om enbart sex

Aldrig någonsin mer tänker jag låta en man få använda min kropp och utnyttja den på det sättet
Och dessutom jäkligt dåligt sex
Aldrig aldrig mer ..

Förmodligen finns inte den där mannen som kan ge mig det jag vill ha i ett liv , åtminstone inte för mig

Det är ok, det gör inget
Men den där frågan jag fick nu ikväll fick mina tankar att skriva ner detta

Det var viktigt att få ner det i skrift

Och jag sa nej idag och kommer göra det alla andra gånger som jag vet kommer komma
För så fungerar män ..

Men tidigare gånger så har jag blivit arg
Idag var jag bara likgiltig
Och förklarade kort hur mitt liv är idag
Den gamla Tanja finns inte
Hon som egentligen inte levde
Idag lever Tanja , i allra högsta grad.

Men håller sig ifrån allt dåligt å.

Det som inte ger mig nåt .

Utan de bara tar det de vill ha.

Men jag tänker inte reagera med ilska längre
Bara likgiltighet o tomhet .

Jag är glad , inte det minsta ledsen .
Jag väljer livet jag har nu till 110% :)

Av tanja engberg - 30 maj 2020 20:39

Glömde en sak angående hur män fungerar :)

När man visar ointresse eller man tappat intresset ..
då helt plötsligt är man otroligt intressant
Det rings om och om igen
Och messas
Och ja .. de gör allt för att erövra tillbaks det de hade
Och lyckas de .. slappnar de av .. och slutar höra av sig igen :)

Av tanja engberg - 30 maj 2020 19:26

Av tanja engberg - 30 maj 2020 19:23

Hemma .
Imorse blev jag väckt av signalen som talar om att jag fått meddelande alldeles för tidigt ..
Jag kallar det för natt för just den tidpunkten sover jag alltid som bäst .. kl 5.

Tittade till senare ... från Fredrik .

Vi har inte hörts på evigheter ..
Jag har tappat intresset för att vara någons leksak
Att jag är nån man ringer på kvällen för att få en mys o sovkamrat
Jag vill vara den man vill visa upp dagtid å
Och hitta på aktiviteter vi båda gillar

Jag gillar att ta mig ut i naturen , röra på mig , grilla eller ha picknick eller åka på roadtrip .

Eller fixa ihop hemma
Eller grilla hemma

Det är så många ggr han avbokat i sista minuten o skyllt på att han är dålig i magen eller trött pga järnbrist etc etc

Tro att jag inte fattar vad han håller på med
Att nåt/ nån bättre dök upp
Jag är inte alldeles blåst men ja .. godtrogen är jag och naiv o kanske lever där uppe bland de rosa molnen många ggr

Vi hade personalmöte i tisdags
Jag har en ny kollega som fått månadsvik till augusti

Jag var helt oförberedd på att så mycket kritik skulle riktas mot mig och personangrepp
Och förstod inte riktigt varför heller .

Men de övriga i gruppen är med mig och jag är inte osams med denna tjej
Däremot tycker jag att det var väldigt konstigt och olustigt
Jag vet inte var jag har henne som jag vet med mina övriga kollegor
Jag tror att jag ska vara försiktig och inte öppna mig så mycket o säga för mycket helt enkelt .

Men tillbaks till Fredrik .. jag har haft han blockad några veckor för inte orkat med hans terror o lite hjärntvätt faktiskt

Och lite narcissistiskt .

Såna killar ska ju jag akta mig för .

Jag väcktes senare av att min älskade son skrev på Messenger och hans pappa skickade meddelande och på det Fredrik igen:)

Värst va populär man är så här på morgonen då:)

Sonen skrev nog för han sett att hans systerson varit här igår och han är så sotis på sånt

Exet skrev angående inlägget på Facebook igår kväll
Och Fredrik trodde verkligen att han hade mig som i en liten ask eller marionettdocka som gör som han vill.

Jag är jävligt less på killar som ljuger och killar som bara vill ses på kvällen och killar som måste ha flera tjejer samtidigt .

Så han lyckades inte

Han skrev tom att jag skulle avboka mina planer för hans skull .. hahahahahahaha

Vem tror han att han är ??

Nu ska jag ta ut mina katter o så ska jag få den sinnesro jag behöver med att vara i min pyttelilla trädgård

Sen tar jag nog o kollar på film
Alldeles för mig själv

Den här veckan har jag varit för mig själv

Varit så skönt

Man behöver det ibland

Kram på er

Av tanja engberg - 30 maj 2020 00:08

Jag har inte blivit så upptagen och fått väldigt mycket innehåll i mitt liv att jag inte hinner med att skriva :)

Däremot har jag börjat fylla mitt liv med massa bra innehåll som ger mig glädje och dagarna går alldeles för fort å måste jag säga

Jag har många bra vänner här omkring mig
Jag trivs väldigt bra där jag bor och är en omtyckt granne, man pratar gärna med mig :)

Jag har kommit igång med träningen igen
Jag har lagt alla sociala nätverk förutom denna och Facebook åt sidan

Men det är en grej som jag givetvis föll på

Jag behövde ta kontakt med min sons pappa pga att jag ska söka vårdbidrag eller det heter ett annat ord nu - omvårdnadsbidrag.

Jag ville veta hur han skulle få sin bilaga gjord som berättar hur en dag med L kan vara hemma hos han.
Jag sa att han inte kommer få det gratis utan måste kämpa för sin del men att jag kan renskriva det om han inte tagit tillbaks sin ggr sambo så hon kan göra det .

Men.. ångrade mig nästan genast och min terapeut kommer inte bli glad .

Min dotter blev det inte heller - hon sa att hur många som helst kan hjälpa han att skriva den från hans egen familj .
Hon har ju rätt .
Jag föll i fällan utan att ens veta det .
För dan därpå ringde han och undrade om ett par foppatofflor som jag listade ut att de ligger hemma hos han/dom
Men det var ju det jag inte skulle göra - reda ut hans problem och sköta hans business och han slipper använda hjärnan .
Men nu vet jag det och jag ska skärpa till mig o hålla mig undan bättre .

Så jag kommer inte hjälpa han skriva bilagan och jag kommer inte ta över efter hans sambo att reda ut saker o ting


Men jag tänker inte vara ovän heller men inte vän heller .

Varken eller .

Idag och ikväll har jag haft mitt älskade barnbarn här , det är ljuvligt att höra han ropa mormor till mig , så underbart :)

Behagligt trött när han blivit hämtad av sina föräldrar men gick ut med katterna o vattnade och kollade sen klart på min serie :)


Nu natti hörni

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Maj 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards