Direktlänk till inlägg 30 maj 2020

Nejdå

Av tanja engberg - 30 maj 2020 00:08

Jag har inte blivit så upptagen och fått väldigt mycket innehåll i mitt liv att jag inte hinner med att skriva :)

Däremot har jag börjat fylla mitt liv med massa bra innehåll som ger mig glädje och dagarna går alldeles för fort å måste jag säga

Jag har många bra vänner här omkring mig
Jag trivs väldigt bra där jag bor och är en omtyckt granne, man pratar gärna med mig :)

Jag har kommit igång med träningen igen
Jag har lagt alla sociala nätverk förutom denna och Facebook åt sidan

Men det är en grej som jag givetvis föll på

Jag behövde ta kontakt med min sons pappa pga att jag ska söka vårdbidrag eller det heter ett annat ord nu - omvårdnadsbidrag.

Jag ville veta hur han skulle få sin bilaga gjord som berättar hur en dag med L kan vara hemma hos han.
Jag sa att han inte kommer få det gratis utan måste kämpa för sin del men att jag kan renskriva det om han inte tagit tillbaks sin ggr sambo så hon kan göra det .

Men.. ångrade mig nästan genast och min terapeut kommer inte bli glad .

Min dotter blev det inte heller - hon sa att hur många som helst kan hjälpa han att skriva den från hans egen familj .
Hon har ju rätt .
Jag föll i fällan utan att ens veta det .
För dan därpå ringde han och undrade om ett par foppatofflor som jag listade ut att de ligger hemma hos han/dom
Men det var ju det jag inte skulle göra - reda ut hans problem och sköta hans business och han slipper använda hjärnan .
Men nu vet jag det och jag ska skärpa till mig o hålla mig undan bättre .

Så jag kommer inte hjälpa han skriva bilagan och jag kommer inte ta över efter hans sambo att reda ut saker o ting


Men jag tänker inte vara ovän heller men inte vän heller .

Varken eller .

Idag och ikväll har jag haft mitt älskade barnbarn här , det är ljuvligt att höra han ropa mormor till mig , så underbart :)

Behagligt trött när han blivit hämtad av sina föräldrar men gick ut med katterna o vattnade och kollade sen klart på min serie :)


Nu natti hörni

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tanja engberg - 27 juli 2020 13:13


Hejsan :) Jag kommer starta en ny blogg för det är så mycket elaka kommentarer som inte passar in i mitt nya liv och som jag inte tänker stå för . Det skadar mina barn . Så håll utkik efter den nya trevligare bloggen :) Jag vill kunna stanna kvar...

Av tanja engberg - 27 juli 2020 07:36


Så får jag träffa min yngsta son :) Äntligen så ska vi ha lite semester ihop på riktigt :) Ännu bättre .. de här sista veckorna ska jag ha semester på riktigt utan störande moment :) Hösten kommer vara noll kontakt definitivt . För allas bästa . ...

Av tanja engberg - 27 juli 2020 07:32


Av tanja engberg - 26 juli 2020 22:08

[Bild]

Av tanja engberg - 26 juli 2020 18:48


Lyckosam och underbar helg :) Jag kom på det .. till slut .. vad som saknades .. för att jag skulle känna frid och må bra igen :) Eller vem som saknades . Behöver få känna hans närvaro ofta . Det är ju så jag vill ha det . Det kommer fortsätta v...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards