Alla inlägg den 16 maj 2020

Av tanja engberg - 16 maj 2020 20:09

Tog jag med mig katterna ut och började fixa lite i trädgården .
Det är balsam för själen det :)
Så rogivande och ja det läker mycket .
Man mår så mycket bättre .

Jag har haft mycket tankar under dagen och kvällen
Om det förflutna
Om allt hemskt min son har behövt gå igenom och även mina vuxna barn .

Tankar på hur långt jag kommit med allt och har ett högre värde på mig själv idag

Tankar på varför jag ses som ett hot hos vissa

De skulle bara veta .. att jag är det minsta hotet
Att det kan finnas så många därute som är nästa offer .

Jag tänker inte vara det offret och är stark nog att avstå .

Men .. jag har lärt mig mycket de här dagarna ska ni veta .
Både om mig själv och andra

Min terapeut kommer bli nöjd över hur jag valde när jag kommer nästa gång

Jag valde livet

Det ni :)

Av tanja engberg - 16 maj 2020 19:55

Historien gillar jag inte alls på något sätt .
Snacka om att tycka synd om sig själv och ha offerkoftan på och är helt säker på att hela svenska folket ska tycka synd om han å.

Glöm det !!

Såna som du .. borde förpassas till ett riktigt mörkt ställe någonstans , där ni får lida tills ni dör.

Det är så otroligt många som köper sex eller utnyttjar andra , oftast de svagare i samhället .

Nej du.. dra dit pepparn växer är mitt utlåtande ..

Av tanja engberg - 16 maj 2020 18:00

Bara berätta en lite rolig historia :)
Jag beställde arbetskläder för inte så fruktansvärt länge sedan
Men de har varit så trånga byxorna o jag har tänkt att jag måste gått upp extremt i vikt som knappt kan ha jobbarbyxorna :)
Idag när jag kom till jobbet hade allas arbetskläder blandats ihop och jag fick reda ut vad som var mitt ..

På dagen inser jag att jag haft fel byxor på mig ett bra tag som är storleken mindre ..:)
Jag skulle vilja göra en massa skrattsmileys nu faktiskt ..

Men nu är jag smal igen eller iallafall smalare .. tack och lov :)

Mina kära arbetskollegor kommer skratta gott åt den här historien .. jag var ju på väg upp till kontoret för att beställa nya och större kläder o få säga till mina chefer att jag blivit stor ..

Haha, jag i ett nötskal :)

Av tanja engberg - 16 maj 2020 16:34

Jag har haft en annan blogg här men raderade den helt pga flera orsaker .
Dels att jag upptäckte att alla som läser är inte mina vänner
Det finns de som vill mig illa uppenbarligen
Ja jag vet .. alltid varit naiv , optimistisk o tänkt bra om även de värsta
Jag har blivit bättre på det

Den här bloggen handlar om min nystart i livet
Allt braigt som jag har sett till att ha kvar i mitt liv
Och bort med det gamla dåliga


Njut av läsningen :)
Kommentera gärna :)

Kram på er

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Maj 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards