Direktlänk till inlägg 26 maj 2020

Mitt värde

Av tanja engberg - 26 maj 2020 10:59

Som människa , mamma , tjej o allt vad jag nu är :)

Idag så blev det ingen timme på kvinnojouren och min terapeut .
Men jag känner att jag är så sjujäkla bra på att tänka rätt ändå nuförtiden
Att hon kan vabba i lugn o ro med vetskapen att jag fixar allt ändå :)

Jag har ett inre lugn inom mig

Jag vet vad jag är och vem jag är

Jag behöver inte nån som talar om det för mig

Jag står upp för mig själv
Och ingen , absolut ingen man kommer komma åt mig på något sätt idag

Jag vet när saker ska stoppas i tid idag
Jag vet när man inte ska svara
Jag vet vilka jag ska ge uppmärksamhet o vilka inte

Jag vet vad alla har för avsikter

Eller att de faktiskt vill mig väl

Jag kommer aldrig mera sälja min kropp o själ och liv till någon som behöver trycka ner andra och behandla andra illa

Men .. jag behöver inte kasta det här i ansiktet längre på dom.. att de är så ..
Som jag velat så länge

Nä, starkaste vapnet är att ha de nära men ändå oåtkomligt
För att då kan de inte göra nåt helt enkelt

Och de behöver hatet o bitterheten o dramat å.. det ger energi
Sånt får man inte av mig längre
Eller världens längsta förklaring


Det räcker med ett .. nej .


Det ni

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tanja engberg - 27 juli 2020 13:13


Hejsan :) Jag kommer starta en ny blogg för det är så mycket elaka kommentarer som inte passar in i mitt nya liv och som jag inte tänker stå för . Det skadar mina barn . Så håll utkik efter den nya trevligare bloggen :) Jag vill kunna stanna kvar...

Av tanja engberg - 27 juli 2020 07:36


Så får jag träffa min yngsta son :) Äntligen så ska vi ha lite semester ihop på riktigt :) Ännu bättre .. de här sista veckorna ska jag ha semester på riktigt utan störande moment :) Hösten kommer vara noll kontakt definitivt . För allas bästa . ...

Av tanja engberg - 27 juli 2020 07:32


Av tanja engberg - 26 juli 2020 22:08

[Bild]

Av tanja engberg - 26 juli 2020 18:48


Lyckosam och underbar helg :) Jag kom på det .. till slut .. vad som saknades .. för att jag skulle känna frid och må bra igen :) Eller vem som saknades . Behöver få känna hans närvaro ofta . Det är ju så jag vill ha det . Det kommer fortsätta v...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards