Direktlänk till inlägg 14 juni 2020

Idag och ikväll ..

Av tanja engberg - 14 juni 2020 02:29

Har varit väldigt händelserikt , lite nya intryck i mitt liv o tagit några steg till i rätt riktning :)


Slutade min maratonvecka imorse på jobbet , åkte hem och förberedde mig för cykeltur till Bresse o ligga o sola hela dan .. det var evigheter sen jag gjorde nåt sånt på egen hand .

Det gjorde bara av att jag tackade ja .. att jag tog några extra stora kliv i rätt riktning i mitt nya liv :)

Väl ute la vi oss på plats och bubblade som vi brukar göra om precis allt o inget .

Helt plötsligt säger min vän att Ludwig är där och ser man på .. familjen har återförenats igen :)
Alla 4 var med men det var väntat att de skulle försonas och bra för barnen :)
Och nu vill ni förstås veta hur jag tog det .. att mitt ex och hans ex o två barn slog sig ner precis ovanför oss ??:)

Ja men det gick hur strålande som helst och kändes inget konstigt alls , som den mest naturligaste sak i världen .

Kom på att vi aldrig någonsin mötts i en sån här situation helt enkelt

Men det var inte jobbigt , jag la inte ner energi på att dom var så nära oss ..
jag la bort det .. för det gjorde mig inget .

Jag visade min son att det är helt ok , inget konstigt :)

Det enda som irriterar mig lite är att exet snackar så mycket skit om just henne
Och att han aldrig mer ska träffa henne
Nåja, nu vet ju jag att när man säger så om nån är det för att man endast är sårad o ledsen o man vill helst att allt var som vanligt igen .

Så jag tycker det är bra att det är så.

De gick efter ett tag ändå .

Vi fortsatte på med att vara oss själva.

Ikväll har jag blivit bjuden på grillkväll med lite öl o vin till .. :)

Bara en sån sak gör jag normalt inte .

Men jag tackade ja o torsdags o har suttit på ett tak med bästa utsikten över stan

Lyssnat på sorlet från uteserveringarna

Pratat om viktiga saker
Från tidigare liv
Det vi mammor har dåligt samvete över nu
Att vi låtit dessa män göra så hemska saker mot barnen
Jag lider av otroligt dåligt samvete
Varför ringde jag inte polisen första gången det hände ?
Då hade jag stoppat allt
Men lätt att vara efterklok

Nä , nu sova o min första sovmorgon väntar

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tanja engberg - 27 juli 2020 13:13


Hejsan :) Jag kommer starta en ny blogg för det är så mycket elaka kommentarer som inte passar in i mitt nya liv och som jag inte tänker stå för . Det skadar mina barn . Så håll utkik efter den nya trevligare bloggen :) Jag vill kunna stanna kvar...

Av tanja engberg - 27 juli 2020 07:36


Så får jag träffa min yngsta son :) Äntligen så ska vi ha lite semester ihop på riktigt :) Ännu bättre .. de här sista veckorna ska jag ha semester på riktigt utan störande moment :) Hösten kommer vara noll kontakt definitivt . För allas bästa . ...

Av tanja engberg - 27 juli 2020 07:32


Av tanja engberg - 26 juli 2020 22:08

[Bild]

Av tanja engberg - 26 juli 2020 18:48


Lyckosam och underbar helg :) Jag kom på det .. till slut .. vad som saknades .. för att jag skulle känna frid och må bra igen :) Eller vem som saknades . Behöver få känna hans närvaro ofta . Det är ju så jag vill ha det . Det kommer fortsätta v...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards